محل تبلیغات شما

بسم الله الرحمن الرحیم 

ولی فقیه مجتهد عادلی است که در راس حکومت اسلامی قرار میگیرد

ومجری حدود واحکام الهی است ولی فقیه یا هر انسانی حتی پیامبران

وامامان قابل پرستش نیستند بندگی تنها از ان ذات حضرت الله است

وظیفه ملت در حکومت ولی فقیه اجراء قوانین وضع شده است فرق

بین حکومت اسلامی با دیگر حکومت ها در این است که در حکومت 

اسلامی اجراء قانون رنگ دینی به خود میگیرد یعنی اجراء قانون

ثواب دارد وعدم اجراء ان یک نوع گناه محسوب میگیرد. از طرف 

دیگر ولی فقیه وظیفه دارد مطابق با قوانین اسلامی عدالت کامل را

در جامعه پیاده کنند .

تعین ولی فقیه :

ولایت فقیه  مطلقه است یعنی وقتی حکومت دینی برقرار شد از بین

فقه ها ی یک نفر بعنوان رهبردینی تعین گردید ایشان میتواند بعنوان

فقیه عادل کل  دستورات الهی را که از طرف الله صادر شد ه همانگونه

که نبی الله ومعصومین س میتوانند(مطابق با قوانین وضع شده کشور) 

در جامعه پیاده کنند ایشان نیز این اختیار را دارا است

ولی فقیه از طرف امام زمان عج در شب قدر به خداوند معرفی 

میشوند و خداوند فقیه عادل لایق معرفی شده را که قبلا در کتاب

مبین امده است به مردم معرفی میکنند .

پیش از این وکمتراز این در دستور کار اسلام ناب محمدی نیست .

*موضوع مهم : وقتی در حکومت اسلامی چیزی بعنوان قانون در امد

همه اقشار جامعه در برابر قانون بطور یکسان باید انجام وظیقه نمایند .

بیت المال متعلق به همه اقشار جامعه وملت است احدی حق ندارد

غیر از مجاری قانونی از ان سوءاستفاده کند .اختلاس ،ی ،ظلم وستم

فساد وفحشا در جامعه اسلامی ممنوع است . سروری ،اقازادگی ،فرارتر

از قانون عمل کردن در جامعه عدل اسلامی ممنوع است . 

ولی فقیه عادل است یعنی از گناه بدور است اما ممکن است

افراد نصب شده بعضا تخلف کنند که ولی فقیه درعزل انها

اقدام میکند یا حتی خاطی را به محاکم قضا یی  معرفی

کنند.ولی فقیه یا هر پیامبرص و امامی مورد احترام هستند

نه قابل پرستش بندگی خلق تنها برای الله است)

تفا وت ولی فقیه با معصوم س در چیست

ولی فقیه مجری قوانین وحدود الهی بصورت مطلق  در  چها ر

چوب وظا یف تعین شده برای ایشان درقوانین حکومت اسلامی

است مثل حکومت جمهوری اسلامی ایران .

معصوم س قید چها ر چوب قانون را ندارد زیرا وجود مقدس ایشان 

خود قانون است . 

انچه در زیر امده است نظر ایت الله مصباح یزدی است

تنظیم:امید واضحی آشتیانی.حوزه علمیه تبیان

ولایت‌ مطلقه

ولایت‌ به‌ ولایت‌ تکوینی‌ و تشریعی‌ تقسیم‌ می‌شود. ولایت‌ تکوینی‌ به‌ معنای‌

تصرف‌ در موجودات‌ و امورتکوینی‌ است. روشن‌ است‌ چنین‌ ولایتی‌ از

آنِ‌ خداست.پاوست‌ که‌ همه‌ موجودات، تحت‌ اراده‌ و قدرتش‌ قراردارند. اصل‌

پیدایش، تغییرات‌ و بقای‌ همه‌ موجودات‌ به‌ دست‌ خداست؛ از این‌ رو او ولایت‌

تکوینی‌ بر همه‌ چیز دارد. خدای‌ متعال‌ مرتبه‌ای‌ از این‌ ولایت‌ را به‌ برخی‌ از

بندگانش‌ اعطا می‌کند.

معجزات‌ و کرامات‌ انبیا و اولیا(ع) از آثار همین‌ ولایت‌ تکوینی‌ است. آنچه‌

در ولایت‌ فقیه‌ مطرح‌ است،ولایت‌ تکوینی‌ نیست.

ولایت‌ تشریعی‌ یعنی‌ اینکه‌ تشریع‌ و امر و نهی‌ و فرمان‌ دادن‌ در اختیار

کسی‌ باشد. اگر می‌گوییم‌ خدا ربوبیت‌ تشریعی‌ دارد، یعنی‌ اوست‌ که‌

فرمان‌ می‌دهد که‌ چه‌ بکنید، چه‌ نکنید و امثال‌ اینها. پیامبر و امام‌ هم‌ حق‌

دارند به‌ اذ ن‌ الهی‌ به‌ مردم‌ امر و نهی‌ کنند.

درباره‌ فقیه‌ نیز به‌ همین‌ منوال‌ است. اگر برای‌ فقیه‌ ولایت‌ قائل‌ هستیم،

مقصودمان‌ ولایت‌ تشریعی‌ اوست، یعنی‌ او می‌تواند و شرعاً‌ حق‌ دارد

به‌ مردم‌ امر و نهی‌ کند.*

در طول‌ تاریخِ‌ تشیع‌ هیچ‌ فقیهی‌ یافت‌ نمی‌شود که‌ بگوید فقیه‌ هیچ‌

ولایتی‌ ندارد. آنچه‌ تا حدودی‌مورد اختلاف‌ فقهاست، مراتب‌ و درجات‌

این‌ ولایت‌ است.

امام‌ خمینی معتقد بودند تمام‌ اختیاراتی‌ که‌ ولی‌ معصوم‌ داراست، ولی‌

فقیه‌ نیز همان‌ اختیارات‌ را دارد.

مگر اینکه‌ چیزی‌ استثنا شده‌باشد. امام‌ فرموده‌اند: اصل‌ این‌ است‌ که‌

فقیه‌ دارای‌ شرایط‌ حاکمیت‌  و در عصر غیبت‌  همان‌ اختیارات‌ وسیع‌

معصوم‌ را داشته‌ باشد، مگر آنکه‌ دلیل‌ خاصی‌ داشته‌ باشیم‌ که‌ فلان‌ امر از

اختصاصات‌ ولی‌ معصوم‌ است.»

از جمله‌ جهاد ابتدایی‌ که‌ مشهور بین‌ فقها این‌ است‌ که‌ از اختصاصات‌

ولی‌ معصوم‌ می‌باشد.

از چنین‌ ولایتی‌ در باب‌ اختیارات‌ ولی‌ فقیه‌ به‌ ولایت‌ مطلقه» تعبیر

می‌کنند. معنای‌ ولایت‌ مطلقه‌ این‌ نیست‌ که‌ فقیه‌ مجاز است‌ هر

کاری‌ خواست، بکند تا موجب‌ شود برخی‌  برای‌ خدشه‌ به‌ این‌

نظریه‌  بگویند: طبق‌ ولایت‌ مطلقه» فقیه‌ می‌تواند توحید یا یکی‌

از اصول‌ و ضروریات‌ دین‌ را انکار یا متوقف‌ نماید! تشریع‌ ولایت‌ فقیه‌

برای‌ حفظ‌ اسلام‌ است.

 اگر فقیه‌ مجاز به‌ انکار اصول‌ دین‌ باشد، چه‌ چیز برای‌ دین‌ باقی‌ می‌ماند،

تا او وظیفه‌ حفظ‌ و نگهبانی‌آن‌ را داشته‌ باشد؟! قید مطلقه» در مقابل‌ نظر

کسانی‌ است‌ که‌ معتقدند فقیه‌ فقط‌ در موارد ضروری‌ حق‌ تصرف‌ و دخالت‌

دارد. پس‌ اگر برای‌ زیباسازی‌ شهر نیاز به‌ تخریب‌ خانه‌ای‌ باشد  چون‌

چنین‌ چیزی‌ ضروری‌ نیست‌  فقیه‌ نمی‌تواند دستور تخریب‌ آن‌ را صادر کند.

این‌ فقها به‌ ولایت‌ مقید  نه‌ مطلق‌  معتقدند، برخلاف‌ معتقدان‌ به‌ ولایت‌ مطلقه‌

فقیه، که‌ تمامی‌ موارد نیاز جامعة‌ اسلامی‌ را --

چه‌ اضطراری‌ و چه‌ غیر اضطراری‌  در قلمرو تصرفات‌

شرعی‌ فقیه‌ می‌دانند.

رمزگشایی عددی سوره اول واخر وکلمه وسط قران در سوره الکهف

رمز گشایی عددی امام مهدی عج خود را قران ناطق معرفی میکنند راهپیمایی اربعین نشانه ای از ظهور است

اعجاز ورمز گشایی عددی حروف مقطعه قران ا ل م ص ر ک ه ع ی ط س ح ق ن

به‌ ,فقیه ,ولایت‌ ,فقیه‌ ,که‌ ,این‌ ,ولی فقیه ,در جامعه ,ولایت‌ تکوینی‌ ,و نهی‌ ,حکومت اسلامی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

عشق ابدی